Turun Seudun Merimieseläkeläiset ry

TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2019

Vuosi 2019 oli yhdistyksen 45. toimintavuosi. Kokonaisuutena vuoden toiminta on ollut vireätä, keväällä kokoonnuttiin 10 kertaa ja syksyllä oli 8 tapaamista. Jäsenet ovat olleet aktiivisesti mukana toiminnassa. Jäsenmäärä on vakiintunut 50 jäsenen kohdalle. Uusia jäseniä otetaan mielellään mukaan toimintaan.

Puheenjohtaja                             Pekka Teräväinen

Varapuheenjohtaja                     Pirkko Virta

Sihteeri                                          Pekka Savikko

Varasihteeri/ Taloudenhoitaja  Terttu Sjöros

Jäsenet                                          Tuuli Hietanen, Risto Leino, Kari Luotola

Varajäsenet                                  Marjut Jalonen, Sinikka Kajala, Pekka Liipola,                                                        Simo Peltopihko ja Eira Pessi

Toiminnantarkastajat                 Aune Paavola, Anneli Isaksson

Varatoiminnantarkastajat         Tapio Järvi, Matti Aro

Hallitus kokoontui vuoden aikana kolme kertaa. Vuosikokous pidettiin 5.3.2019. Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja ovat osallistuneet Merieläkeläisten keskusliiton kokouksiin.

Toiminta

Yhdistyksen varsinainen toiminta muodostuu kerhotoiminnasta, retkistä ja teatterimatkoista. Kerhotoiminta on jatkunut perinteisesti parillisina viikkoina Seurakuntakoti Yrjänässä. Kerhossa on laulettu, jumpattu ja visailtu. Arpajaiset ja kahvittelu kuuluvat myös ohjelmaan ja samalla niistä saaduista varoista on tuettu matkoja ja teatterissa käyntejä.

Kevätkausi avattiin kerholla viikolla 2. Helmikuussa käytiin perinteisesti Honkapirtillä hernekeitolla. Huhtikuussa käytiin Kaarina Teatterissa katsomassa näytelmä ”Niskavuori. Kevätkausi päätettiin toukokuun lopulla viikolla 22. Kesäretki tehtiin 9.7 Saloon, Tammisaareen ja Lohjalle. Salossa tutustuttiin Elektroniikka museoon, Tammisaaressa Ekta- museoon ja lounas nautittiin Knipan ravintolassa. Lounaan jälkeen käytiin sisällissodan punavankien muistomerkillä ja Lohjalla tutustuttiin Pyhän Laurin kirkkoon.

Syyskausi avattiin viikolla 36. Marraskuussa käytiin jälleen Kaarina Teatterissa katsomassa näytelmää ”Heila hakusessa”. Syyskausi päättyi pikkujoulujuhlien viettoon 10. joulukuuta Ravintola Pohjakulmassa Rymättylässä. Osallistujia on ollut kussakin tilaisuudessa runsaasti. Yhdistys on tukenut kulttuuritoimintaa ja teatterissa käyntejä.

Turun Seudun Merimieseläkeläiset