Lounais-Suomen osasto 006

Tietoa meistä

Merimies-Unionin Lounais-Suomen osasto on jäsenmäärältään suurin liiton ammattiosastoista. Osastolla on jäseniä 3356. Jäsenistä miehiä on 1584 ja naisia 1772.

Lounais-Suomen osaston jäsenistö on valtaosaltaan sektorilta Merikarvia – Hämeenlinna - Dragsfjärd. Ammattiryhmät koostuvat kansi-, kone- ja taloushenkilöistä. Osasto on perustettu vuonna 1985.

Lounais-Suomen osasto toimii aktiivisesti unionissa, toimintaan liittyvissä järjestöissä ja aikaansaa jäsenistölleen erilaisia tapahtumia.

Kokoukset ja koulutukset

Sääntömääräisiä kokouksia pidetään vuosittain kaksi, keväällä ja syksyllä. Niihin voi osallistua jokainen 006 osastoon kuuluva jäsen. Kokouksissa käsitellään yhdistysasioiden lisäksi merimiehille ajankohtaisia teemoja ja asiantuntijoita kutsutaan mukaan kertomaan merenkulun kuulumisia ja visioita.

Luottamusmieskurssilaisia tuetaan. Luottamusmieskursseille osallistuneille maksetaan SAK:n suosituksen mukainen koulutusstipendi. Muita koulutuksia jäsenille järjestetään tarpeen mukaan.

Virkistys ja vapaa-aika

Osasto järjestää tapahtumat, mahdollisuuksien mukaan, aina sekä parittomalle että parilliselle viikolle, näin tehden pyritään saamaan kaikki, myös eri vuorossa olevat mukaan tapahtumiin.

Pikkujoulut, kesäteatterit ovat onnistuneet saamaan jäsenistöä liikkeelle jo vuosia tällä menettelyllä.

Turun seudulla on myös vireää merieläkeläisten toimintaa.

Yhteistyökumppanit

Osaston yhteistyötahoja ovat muun muassa SAK:n Turun alueen paikallisjärjestö TSP ry, TSL, Turun Sivistysliiton Turun opintojärjestö, SAK-Nuoret sekä Turun Seudun Osuuspankki.

Meripesä

Lounais-Suomen osasto omistaa vapaa-ajan mökin noin 100 kilometrin päässä Turusta, Rauman Lapissa. Meripesä-mökki on osaston jäsenten varattavissa. Mökki on hyvin varustettu ja sen rauhallinen sijainti takaa mahdollisuuden viettää viihtyisä loma. Meripesän tiedot.

Osaston hallitus 2024–2025

Osaston hallitus kokoontuu noin kahdeksan kertaa vuodessa. Hallituksen Jäsenet ovat

Varsinaiset jäsenet

Marko LainePuheenjohtaja+358405005825